Daimler Truck on tehnyt itselleen "Cost Down Europe" -nimisen säästösuunnitelman. Sen putitteissa tavoitteena on säästää Euroopassa miljardi euroa vuoteen 2030 mennessä. Koskaan aikaisemmin ei Daimler Truckilla ole ollut vastaavankokoista säästötavoitetta.
- Daimler Truck ei ole mikään saneeraustapaus, vakuuttaa yrityksen johtoon kuuluva Michael Brecht.
Daimler Truckilla on 34 000 työntekijää bussituotanto mukaanlukien. Bussipuoli ei kuitenkaan kuulu säästöohjemlman piiriin, yrityksestä kerrotaan.
Lokakuun alusta 2024 Daimler Truckin pääjohtaja on ruotsalainen Karin Rådström. Kannattavuuskilpailussa Daimler Truck tarkkailee etenkin ruotsalaisia kilpailijoitaan Scaniaa ja Volvoa.
Hidas siirtyminen raskaissa kuorma-autoisssa dieselistä sähkövetoon vaatii suuria investointeja tuotekehitykseen. Samalla nähdään kiinalaisten raskaiden kuorma-autojen rantauvan tulevaisuudessa myös Eurooppaan tarjoten kovaa hintakilpailua.
(Vogel)