 Daimler Truck AG ja Volvo Group yhdistävät voimansa vedyn liikennekäytön edistämiseksi. Yhtiöt perustavat cellcentric-nimisen yhteisyrityksen, joka kehittää ja valmistaa polttokennojärjestelmiä kummankin yhtiön kuorma-automalleihin vuodesta 2025 lähtien. Sopimuksen uudesta yhtiöstä allekirjoittivat Daimler Truckin toimitusjohtaja Martin Daum ja Volvo Groupin toimitusjohtaja Martin Lundstedt.
Daimler Truck AG ja Volvo Group yhdistävät voimansa vedyn liikennekäytön edistämiseksi. Yhtiöt perustavat cellcentric-nimisen yhteisyrityksen, joka kehittää ja valmistaa polttokennojärjestelmiä kummankin yhtiön kuorma-automalleihin vuodesta 2025 lähtien. Sopimuksen uudesta yhtiöstä allekirjoittivat Daimler Truckin toimitusjohtaja Martin Daum ja Volvo Groupin toimitusjohtaja Martin Lundstedt.
Yhtiöiden näkemyksen mukaan täyssähköiset ja vetykäyttöiset jakelu- ja kuorma-autot täydentävät jatkossa toisiaan: lyhyillä etäisyyksillä ja kevyillä lasteilla hyödynnetään sähkökuorma-autoja, pidemmillä reiteillä ja raskailla painoilla puolestaan vetypolttokennoja energianlähteinä. Daimler ja Volvo vetoavat päättäjiin ympäri maailman, jotta he löytäisivät yhteisen näkemyksen niin sanotun vihreän vedyn vaatimasta tuotanto- ja jakeluinfrastruktuurista. Eurooppaan olisi rakennettava noin 300 raskaille kuorma-autoille sopivaa jakelupistettä vuoteen 2025 mennessä. Vuoteen 2030 mennessä asemia tuli olla käytössä jo tuhatkunta, yhtiöt katsovat.
 
						


 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
											
	
