Saksassa riehuvan diesel-kieltoaallon ja diesel-vastaisuuden keskellä Daimlerin pääjohtaja Dieter Zetsche ei jättänyt tulkinnan varaa ilmoittaessaan Saksan lehtikustantajien liiton vuosikokouksessa: "Tarvitsemme dieseliä saavuttaaksemme tieliikenteen CO2-tavoitteet. Meillä on puhtaammat dieselit jo sarjavalmiina."
Pitkän tähtäyksen tavoitteena Zetsche piti päästötöntä liikennettä. Daimlerilla olisi vuoteen 2022 mennessä tarjolla sähköllä toimiva vaihtoehto kaikista malleistaan.
Puheessaan Zetsche torjui ankarasti eurooppalaisen ympäristönsuojelujärjestö Transport & Environment'n poleemisen julkaisun "The true (dirty) story'n" väitteet dieselin CO2-haittojen määrästä ja alkuperästä verrattuna bensaan peräänkuuluttaen todellisia elinkaari-laskelmia ja käyttötapojen vertailua.