DAF esitteli uuden rakennusalalle sovitetun mallistonsa Saksassa Bauma-messuilla. DAF XDC ja XFC-mallit tulevat kaksi-, kolme- ja neliakselisina kaksi- ja nelivetoisina.
Erityisen ketterästi kääntyvinä, 33-39 sentin maavaralla ja monipuolisesti toimivalla automaattisella TraXon-vaihteistolla ne sopivat hyvin vaativimpiinkin maastoihin.
TraXon-vaihteistolla on oma erityinen maastosovelluksensa vaihteiden optimaaliseen käyttöön vaikeassa maastossa. Uutta on myös mahdollisuus kytkeä pois ASR-toiminto sekä lisäksi "Rock Free" ominaisuus helpottamaan liikkeelle lähtöä liukkaalla alustalla ja keinutuslähdöllä pahasta paikasta. Moottorivaihtoehtoina on Paccarin MK-11 ja MK-13 aina 530 hv:n huipputehoon saakka.
DAF on esitellyt myös sähköhydraulisen ohjausjärjestelmän ohjatulla pusherakselilla uuden sukupolven 6x2 kuorma-autoihinsa. Uusi pusherakseli tarjoaa tila- ja painoetua rakennustarvike- ja maatalouskuljetuksiin kuin myös jäte- ja nestekuljetuksiin. Vetoauton kääntöympyrän halkaisija on pienentynyt 12%. Ohjausvakavuus on parantunut pusherakselin lukkiintuessa kulkemaan suoraan nopeuksissa yli 45 km/t.
(Trailer.se)