MAN - Vaihtoautot

DAF Trucks laajentaa valikoimaansa uusilla ajoneuvokokoonpanoilla, jotka on suunniteltu erityisesti kuljetusyrittäjien vaatimukset huomioiden. Uusiin kokoonpanoihin kuuluu muun muassa 8x4- tasakuorma-auto, jossa on teliveto ja ohjaava taka-akseli. Alankomaalainen kuorma-autovalmistaja tuo markkinoille myös 10 tonnin etuakselin, jonka se on kehittänyt ja valmistanut itse, sekä täysin uuden 7,5 tonnin teliakselin. Uudet tuotteet vahvistavat DAF:n asemaa tasakuorma-autojen ja erityisesti maanrakennusajoneuvojen segmentissä.

DAF tuo tämän vuoden jälkimmäisellä puoliskolla saataville CF- ja XF-malleihin uuden 10 tonnin etuakselin nykyisten 7,5, 8 ja 9 tonnin etuakseleiden lisäksi. Etuakseli on saatavilla CF- ja XF-mallien versioihin, joissa on yksi etuakseli ja PACCAR MX-11- tai PACCAR MX-13 -moottori. DAF esittelee myös täysin uuden 7,5 tonnin telin yksikköpyörillä. Telissä on uudistettu painevalettu akselikotelo, joka lisää jäykkyyttä ja kestävyyttä entisestään. Painoa on kuitenkin onnistuttu vähentämään 10 kiloa.

DAF tarjoaa valikoiman telivetoja 6x4- ja 8x4-akselirakenteisiin CF- ja XF-kuorma-autoihin, joilla ajetaan säännöllisesti maastossa tai jotka tarvitset hyvät pito-ominaisuudet. o ennestään kattavaan yksikkö- ja paripyörällisten neliakselisten kuorma-autojen valikoimaan on myöhemmin kuluvan vuoden aikana tulossa uusi FAW-malli. FAW on neliakselinen CF- tai XF-tasakuorma-auto, jossa on tridem-akseli. Uuden 8x4 FAW -alustan tekninen kokonaispaino on 37 tonnia. Ohjaavan taka-akselin ansiosta se on erittäin tarkasti ohjattava. Kääntösäde on vain noin 7,8 metriä.

AF tuo markkinoille yhdessä toisen alankomaalaisen yrityksen Estepen kanssa erityisesti raskaaseen maanrakennuskäyttöön suunnitellun 10x4 CF:n, jossa on kaksi ohjattua 10 tonnin etuakselia, hydraulisesti ohjattu 10 tonnin kääntyvä ja nouseva akseli sekä napavälitteinen HR1670T-teliveto ilmajousituksella, ns. ’trippeli’.