Bridgestonen tuoreiden tutkimusten mukaan 50 prosenttia eurooppalaisista autoilijoista harkitsee täysin sähköllä toimivan auton hankkimista, ja 37 prosenttia on edelleen epäilevällä kannalla tehokkuuteen ja toimintasäteeseen liittyvien huolien vuoksi.
Lightyear One ratkaisee nämä ongelmat tarjoamalla ennennäkemättömän laajan toimintasäteen, 725 km, ja jopa kolminkertaisen energiatehokkuuden verrattuna markkinoilla nykyisin oleviin sähköajoneuvoihin. Ajoneuvo latautuu suoraan auringosta katolla olevien aurinkopaneelien avulla, mikä minimoi CO2-päästöt ja lataustarpeen sekä maksimoi tehokkuuden.
Bridgestone kehitti Lightyear Oneen räätälöidyt Turanza Eco ‑renkaat, joissa yhdistyvät ensimmäistä kertaa yhtiön mullistava, kevyt ENLITEN-teknologia ja ologic-teknologia. Nämä teknologiat alentavat renkaan painoa käyttämällä vähemmän raaka-aineita koko valmistusprosessin aikana ja pienentävät vierintävastusta innovatiivisen kulutuspinnan, suurempien halkaisijoiden, korkeiden rengaspaineiden ja ohuen muotoilun avulla.
Lightyear
Lightyear kehittää energiatehokkaaksi suunniteltuja, integroiduilla aurinkopaneeleilla varustettuja sähköautoja. Sähköautolla voidaan siten ilmastosta riippuen ajaa jopa 20 000 kilometriä vuodessa aurinkovoimalla. Nopeasti kasvava yritys perustettiin vuonna 2016, ja sillä on nykyisin yli 140 työntekijää. Tiimiin kuuluu nuoria osaajia ja kokeneita konkareita autoteollisuudesta, mukaan lukien Teslan, Audin, McLarenin ja Ferrarin entisiä työntekijöitä. Vuonna 2019 Lightyear sai avustusta Euroopan komission myöntämästä Horisontti 2020 ‑ohjelmasta avustussopimuksella numero 848620. Kesällä 2019 Lightyear julkisti ensimmäisen ajokelpoisen prototyyppinsä, Lightyear Onen, ja avasi uuden toimiston. Arvovaltainen TIME Magazine valitsi Lightyear Onen sadan parhaan keksinnön joukkoon vuonna 2019. Ensimmäiset autot toimitetaan arviolta vuoden 2021 lopussa, ja eksklusiivisen, 946 autoa käsittävän sarjan tuotantoa ajetaan ylös vuonna 2022.