Bosch-konserni jatkaa kunnianhimoisen Strategia 2030 -suunnitelmansa toteuttamista, vaikka markkinatilanne rajoitti kasvua vuonna 2024 merkittävästi.
Teknologia- ja palvelutoimittaja Bosch saavutti 90,3 miljardin euron liikevaihdon, mikä oli 1,4 prosenttia vähemmän kuin edellisenä vuonna, tai 0,5 prosenttia vähemmän valuuttakurssien vaikutusten jälkeen. Liiketoiminnan EBIT (tulos ennen korkoja ja veroja) oli 3,1 miljardia euroa (2023: 4,8 miljardia euroa); liiketoiminnan EBIT-marginaali oli 3,5 prosenttia.
Boschin pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet tähtäävät keskimäärin 6–8 prosentin vuotuiseen kasvuun vuoteen 2030 asti, vaikka inflaatio on odotettavissa olevan 2–3 prosenttia. Vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla myynti kasvoi 4 prosenttia vuodentakaiseen verrattuna, valuuttakurssit huomioiden. Hartung pitää tavoitteen saavuttamista erityisen haastavana globaalin myllerryksen ja Aasian vahvemman kilpailun valossa. Yhtiö on jo aloittanut rakenneuudistuksia ja työpaikkojen vähentämistä kilpailukyvyn parantamiseksi.
Boschin liiketoiminta-alueet; Mobility, Consumer Goods, Industrial Technology ja Energy and Building Technology, odottavat kasvua erityisesti uusista innovaatioista ja tuotteista, kuten sähköajoneuvoista ja vedyn käyttöön perustuvista voimanlähteistä. Mobility-sektorilla Bosch odottaa merkittävää kasvua sähkö- ja vetyajoneuvojen sekä ohjelmistoratkaisujen parissa. Consumer Goods -sektorilla taas uusien asiakasvaatimusten, kuten langattomien työkalujen ja älylaitteiden yhteensopivuuden, odotetaan tuovan kasvua.