Diesel-ajoneuvoille määrätty typenoksidien, NOx, enimmäsmäärä on nyt 168 mg/km. Vuonna 2020 ylärajaksi tulee 120 mg/km.
- Bosch pääsee uudella ruiskutustekniikalla 13 milligrammaan, Boschin hallituksen puheenjohtaja Volkmar Denner sanoi esitellessään tuoreeltaan yrityksen tulosta vuodelta 2017.
Denner lupaa tuloksen toteutuvan myös käytännössä, normaaliliikenteessä tien päällä.
- Tulevaisuudessa kukaan ei voi kieltää dieseleitä ajamasta muiden joukossa kaupungeissa, Denner sanoo viitaten useiden saksalaisten suurkaupunkien suunnittelemiin dieselkieltoihin.
Tekninen ratkaisu on toteutettavissa sarjatuotannossa eikä se ole tavallista kalliimpi. Polttoainekulutukseen ja suorituskykyyn sillä on vain vähäinen vaikutus eikä liioin riippuvainen ajotavasta, tieprofiilista tai lämpötilasta, Boschilta vahvistetaan.