Se nousi maailmanmaineeseen 1955-62 BMW:n valmistamana kääpiöautona Isetta-nimellä. Se kuitenkin syntyi Vespojen ja Lambrettojen, skootterien, syntymämaassa Italiassa Iso SpA:n tekemänä. Siitä BMW:lle diminutiivimuodossa Isetta.
Isettaa tehtiin lopulta Saksan lisäksi Argentinassa, Brasiliassa, Belgiassa, Ranskassa ja Isobritanniassa - Velam-, De Carlo-, Romi-Isetta-, Heinkel- ja Trojan-nimisinä.
Nyt sveitsiläinen mikroautojen tekijä on tuomassa sen sarjatuotettuna sähköautona takaisin nimellä Microlino syksyllä 2018. Kaksipaikkaisen hinnaksi on ilmoitettu noin 12 000 euroa. 12 hv:n sähkömoottori antaisi sille huippunopeudeksi 90 km/t ja 0-50 km/t kiihtyvyydeksi 5 sekuntia. 8 kWh:n akku antaisi toimintamatkaksi 120 km ja 14,4 kWh:n akku 200 km. Valmistaja kertoo saaneensa noin 4600 ennakkotilausta sen jälkeen kun prototyyppi esiteltiin vuosi sitten Geneven autonäyttelyssä.
Aikanaan BMW toi markkinoille myös nelipaikkaisen Isettan.