Biltema on ottanut käyttöön Osta & Nouda -palvelun kaikissa tavarataloissaan asteittain alkuvuoden aikana, ja palvelusta on tullut erittäin suosittu. Viime perjantaina sen yhteyteen lanseerattiin väliaikaisesti ilmainen drive in -lisäpalvelu vallitsevan koronavirustilanteen vuoksi.
Osta & Nouda Drive In -palvelun ajatuksena on, ettei asiakkaan tarvitse tulla lainkaan myymälään noutamaan tilaustaan, vaan se toimitetaan suoraan hänen autoonsa. Näin vältytään koronavirusepidemian aikaan tarpeettomilta sosiaalisilta kontakteilta ja eri pintojen koskettelulta. Asiakas tekee Bilteman verkkosivuilla tilauksen tavalliseen tapaan vaikka kotisohvaltaan ja saa kahden tunnin kuluessa tekstiviestin, jossa kerrotaan, että tilaus on keräilty, pakattu ja valmis noudettavaksi.
Kun asiakas saapuu Biltema-tavaratalon pihaan noutamaan tilaustaan, hän ajaa erikseen osoitetulle noutopisteelle ja toimii siinä annettujen ohjeiden mukaisesti. Tämän jälkeen myymälähenkilökunta tuo hänen tilauksensa joko auton tavaratilaan tai matkustamoon. Asiakkaan ei siis tarvitse poistua autostaan missään vaiheessa, vaan hänen vastuullaan on vain varmistaa, etteivät auton sivuovet tai tavaratilan luukku ole lukossa.
Biltemasta kerrotaan, että tänä erityisenä ja huolestuttavana aikana oli täysin itsestäänselvä ratkaisu yhdistää aiemmin lanseerattuun palveluun myös asiakkaan arkea entisestään helpottava drive in -mahdollisuus. Yritykselle on tärkeää taata asiakkaidensa ja henkilökuntansa turvallisuus, ja se haluaa kantaa kortensa kekoon koronaviruksen leviämisen estämiseksi. Palvelu on ilmainen ja väliaikainen ratkaisu.