MAN - Vaihtoautot

Autoverkkokauppa on autoalan suunnannäyttäjä kuluttajakäyttäytymisen muuttuessa. Panostaminen yksityisleasingiin, kevyen omistamisen palvelukonsepteihin sekä verkkokauppaan tuottaa tulosta. Uusi liiketila Turussa, samoin kuin aiemmin tässä kuussa avatut liikkeet Espoossa ja Tampereella, tarjoavat uusien ja käytettyjen autojen hankkimiseen erinomaisen palvelukokemuksen.

Autoverkkokauppa jatkaa laajentumistaan ja avaa huomenna perjantaina 31.3.2023 aivan uuden liiketilan Turussa. Vaikka uusien ja käytettyjen autojen verkkokauppa valtaa koko ajan enemmän markkinaosuutta, kivijalkamyymälät puoltavat paikkaansa erityisesti asiantuntija-apua tarvitsevien sekä koeajajien keskuudessa ja erityisesti autohuollossa. Autoverkkokaupan liikkeissä on panostettu ensiluokkaisiin uuden ajan autohuollon palveluihin.

”Olemme Suomen ensimmäinen täysin digitalisoitu uusien ja käytettyjen autojen verkkokauppa. Digitaalisen palvelumme kautta olemme ajan hermolla kuluttajien käyttäytymisestä, johon muun muassa korona, Ukrainan sota sekä entistä voimakkaampi kiertotalousajattelu vaikuttavat.

Kehitämme palveluitamme jatkuvasti vastaamaan parhaiten ihmisten toiveita ja tarpeita”, linjaa toimitusjohtaja Juha Rusama Autoverkkokaupasta.

Autonhankinta on muuttumassa peruuttamattomasti – yksityisleasingin kasvu on räjähdysmäistä

Autoverkkokauppa on tunnettu kiinnostavista ja innovatiivisista palvelukonsepteistaan. #uusivuodeksi, #melkeinuusi sekä #minileasing ovat vakiinnuttaneet paikkansa yksityisleasingin kentällä. Viime kesänä lanseerattu #autokesäksi sai niin innostuneen vastaanoton, että konsepti uusitaan myös tänä kesänä.

”Yksityisleasing-asiakkaiden määrä on kasvanut räjähdysmäisesti ja osuus kokonaismyynnistä on kaksinkertaistunut kolmen vuoden aikana. Verkkokaupan osuus kuluttajamyynnistä kasvoi viime vuonna ennätykselliset 77 prosenttia vuoteen 2021 verrattuna”, toimitusjohtaja Juha Rusama kertoo.

Autoverkkokaupan kilpailuedut ovat selvät, toteaa Turun yksikönpäällikkö Mikko Rantakare. "Erottavia tekijöitämme ovat parempi hinta–laatu-suhde sekä aito asiakaslähtöisyys. Asiakaslähtöisyys näkyy isossa kuvassa siinä, miten pystymme ennakoivasti vastaamaan kuluttajakäyttäytymisen muutoksiin. Arjen tasolla asiakaslähtöisyys on henkilökohtaista palvelua sekä uudenlaisia palvelukonsepteja.”

Erinomainen palvelukokemus valtakunnallisesti – verkossa ja liikkeissä

Vuoden sisään Autoverkkokauppa on avannut uudet liikkeet kolmelle paikkakunnalle. MetroAuton liiketoimintakaupan myötä toiminta laajeni 1.3.2023 Espooseen ja Tampereelle. Liikkeitä löytyy niin ikään Vantaan Petikosta ja Hämeenlinnasta – sekä nyt myös Turusta.

Autoverkkokauppa panostaa erinomaiseen palvelukokemukseen monipuolisesti niin verkossakuin liikkeissä. Se on markkinoiden ainut toimija, jonka verkkokaupassa voi myydä auton, ostaa tai liisata uuden tai käytetyn auton ja saada sen kotiin ilman käyntiä myymälässä.

”Asiakastyytyväisyys on meille ykkösasia. Sekä myymälässä että verkossa asiakkaita palvelevat koulutetut asiantuntijat. Tavoitteenamme on hoitaa asiakkaan autokauppa mahdollisimman helposti ja joustavasti, oli se sitten myymälässä, verkkokaupassa, chatissä, puhelimessa, sähköpostitse tai vaikka somessa”, yksikönpäällikkö Mikko Rantakare Autoverkkokaupasta painottaa.