Autonominen auto tekee tuloaan. Auto vie, matkustajille jää aikaa - lukea lehtiä, mainoksia, facebookia, twitteriä, sosiaalista mediaa, katsoa televisiota, filmiä...
Auton kojelaudasta tulee mediakeskus. Tärkeät mittarinäytöt nousevat tuulilasiin HUD-tyyliin (Head-Up-Display).
Tätä ennustaa tuoreeltaan Saksan Muenchenissä pidetty "Media meets Automotive" (Media kohtaa autoilun) konferenssi.
- Auto kehittyy kuljetusvälineestä median hyödyntämisvälineeksi ja siitä tulee tärkeä mediasisällön vastaanottokanava, Baijerin uusien medioiden keskuksen (BLM) puheenjohtaja Siegfried Schneider summaa.
- Kehitys tarjoaa suuria elinkeinotaloudellisia mahdollisuuksia, joita on hyödynnettävä, Baijerin elinkeinoyhdistyksen johtaja Bertram Brossardt toteaa.
Kehitys vaatii samalla muutosvalmiutta autoteollisuudelta. "Meidän on löydettävä tie mediasisällön tarjoamiseksi huomioimalla samalla liikenneturvallisuuden ja lainsäädännön vaatimukset", Audin kehitysjohtaja Martin Tottlepp sanoo.