VNL 2024 on Volvon lippulaiva Pohjois-Amerikassa. Se on räätälöity Amerikan mantereen raskaan kuljetusliikenteen haasteisiin vähentämään polttoaineenkulutusta ja päästöjä, samalla parantamaan tuottavuutta ja tehostamaan suorituskykyä ja luomaan kuljettajalle "kotona poissa kotoa" kodikkaan tunteen ja kokemuksen pitkillä reiteillä. Lue täydellinen raportti VNL:stä uudessa Atk 3/2024 lehdessä.
Lue myös raportti markkinoiden vahvimmista sähkövetureista, mukana Kiinan 800 hv:n Shaanxi, joka hakkaa Volvon vahvimman 20 hv:lla.
Ajopiirturi eilen, tänään ja huomenna paljastaa kaksinkertaisen professorin Tom Fredmanin sanoin, että poliisi voi tien poskessa lukea ohiajavan rekan ajopiirturin tärkeät lukemat.
Destian "maankuulu" tietäjäkonsultti Pertti Virtala paljastaa, että teiden reikiintyminen johtuu paitsi rahojen puutteesta myös mm. asvalttiin moneen kertaan uudestaan käytetyn bitumimassan heikentyneestä laadusta. Maamme 5400 km:n rautatieverkkoon pannaan Orpon hallituksen toimesta kymmeniä miljarderja enemmän rahaa kuin 440 000 km:n tieverkkoomme! (Tässä yhteydessä pyydämme syvästi anteeksi artikkeliin kiireessä jääneitä ikäviä kirjoitusvirheitä!)
Ja satamiemme liepeillä kasvaa suomalainen kuljetussyöpä, josta tullimme ja poliisimme eivät juurikaan piittaa. Norjassa sen sijaan käytetään samaan tosi kovia lääkkeitä!
Samalla kun pääkaupungin ainoa oma lentokenttä tuhotaan kaupungin Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton voimalla, uusi sähköinen ilmaliikenne rakentaa jo ilmailukeskuksia Kiinan lisäksi Pohjois-Amerikassa, Iso-Britanniasasa, Saksassa, Ranskasssa ja Italiassa isojen kaupunkien liepeille.
Suomessa sen sijaan pannaan kymmeniä miljardeja tappioon tuomittuihin rautateihin pääministeri Orpon käskystä ja ministerien suut tukitaan "Länsiradan vangit" raportissa. Ja Länsirataa Kari-veljensä puolesta tukevalta EK:n Jyri Häkämieheltä on jäänyt tärkein näkemättä.
Monen muun kovan jutun lisäksi.