Audi suunnittelee konseptiautonsa H-Tron Quattron saattamista sarjatuotantoon vety/polttokennoautona jo 2017. Samasta SUV:sta oltaisiin tekemässä VW-konsernin ensimmäistä täyssähköautoa 2018. Samasta mallista tuotetaan myös plug-in eli ladattava hybridimuunnos.
Audi pitää vetyauton nopeaa tankkausta vain 3 - 4 minuutissa, sekä auton keveyttä verrattuna sähköauton (akkupaketin) suureen painoon, suurina etuina. Sarjatuotantoa pidättelee vety-tankkausinfran kehittymättömyys. Saksassa on tätä nykyä 34 vetyasemaa, joista 21 yleisessä käytössä. Vain USA:n Kaliforniassa ja Japanissa on toistaiseksi kattava vetytankkausverkosto.
Audi H-Tron Quattron tuotanto alkaisi Brysselissä, jonne VW-konserni on sijoittamassa uusimman teknologian akkutehtaan. Täyssähkö-mallissa olisi kolme sähkömoottoria, 500 km:n toimintamatka ja pikalatausvalmius.