Yutong ilmoitti akkukäyttöisen kaukoliikenteen linja-auton, IC12E-mallin julkistamisesta. Valmistaja väittää maksimietäisyydeksi 610 kilometriä. Sen on määrä liittyä Euroopan kaukoliikenteen sähköbussimarkkinoille: Iveco ja Daimler Buses esittelivät vuoden 2024 lopulla Crossway Elec- ja eIntouro-mallinsa, kun taas Solaris tulee markkinoille vuonna 2026.
Vakioakkukokoonpano on 400 kWh ja valinnainen 466 kWh. Yutong tarjoaa 1,5 miljoonan kilometrin tai 15 vuoden takuun, ja lupailee, että akku heikkenisi vain vähän tänä aikana.
Yutong IC12E on 12 660 mm pitkä, 2 550 mm leveä ja 3 500 mm korkea. Siihen mahtuu enintään 59 matkustajaa ja tavaratila on 4,5 kuutiometriä.
Yutong IC12E jakaa visuaalisen suunnittelunsa U-sarjan kanssa, joka on kehitetty erityisesti Euroopan markkinoille. Yutong on vakiinnuttanut asemansa Euroopassa paikallisten vaatimusten mukaan räätälöityjen sähköbussien valikoimalla, mukaan lukien kaksikerroksiset ja nivelmallit.
Nimellisteho on 215 kW ja huipputeho 350 kW. Valinnainen kokoonpano tarjoaa 250 kW:n nimellistehon. Nimellisvääntömomentti on 1 260 Nm ja huippuvääntömomentti 3 100 Nm, kun taas valinnainen kokoonpano nostaa nimellisvääntömomentin 1 680 Nm:iin ja huippuvääntömomentin 3 800 Nm:iin. Yutong IC12E:ssä on Cling-sähkölämmitys- ja jäähdytysilmastointijärjestelmä, jonka jäähdytysteho on 32 000 Kcal/h ja lämmitysteho 30 000 Kcal/h teknisen tiedotteen mukaan.