Sivusto nimeltä Truck1 ei keskity pelkästään kuorma-autojen ostoon ja myyntiin. Sivusto tarjoaa laajan valikoiman hyötyajoneuvoja — kuorma-autoista busseihin, mukaan lukien (puoli)perävaunut, pakettiautot, matkailuautot, maarakennus- ja kaivinkoneet, traktorit, erikois- ja teollisuusajoneuvot, laitteet sekä varaosat.
Mutta keskitytään nyt Truck1:n laajaan bussivalikoimaan: tarjolla on I-, II- ja III-luokan busseja, minibusseja, midibusseja, nivelbusseja, kaksikerrosbusseja, koulubusseja, lentokenttäkuljetusbusseja ja jopa sähköbusseja.
Yksi Truck1:n suurista vahvuuksista, laajan valikoiman lisäksi — joka sisältää mahdollisuuden ostaa, myydä tai vuokrata paitsi ajoneuvoja myös osia ja laitteita — piilee määrissä: alustaa käyttää tällä hetkellä yli 2 000 myyjää ympäri Eurooppaa, ja se houkuttelee 4,5 miljoonaa kävijää joka kuukausi yrityksen tilastojen mukaan.
Lukuisien suodattimien avulla hakuprosessi helpottuu huomattavasti alan ammattilaisille (kuten jälleenmyyjille), jotka etsivät seuraavaa ajoneuvoaan. Tarjolla on myös useita ostovaihtoehtoja.
Entä asiakastuki? Ostajia ohjaa henkilökohtainen asiakasvastaava, joka tarjoaa jatkuvaa apua koko prosessin ajan, tehden jokaisesta vaiheesta helpomman. Ja jokainen, joka on joskus ollut tekemisissä bussin myynnin tai ostamisen kanssa, tietää, kuinka monimutkainen tuo prosessi voi olla.
Jälleenmyyjien puolella Truck1 tarjoaa myös markkinointitukea kohdennetuilla kampanjoilla, jotka lisäävät ilmoitusten näkyvyyttä. Lisäksi, pääsy satoihin — jopa tuhansiin — jatkuvasti päivittyviin ilmoituksiin mahdollistaa Truck1-käyttäjille oikean ajoneuvon löytämisen heidän tarpeisiinsa, mikä säästää sekä aikaa että kustannuksia.
Käytettyjen bussien markkinoita on vaikea määritellä tarkasti, mutta tutkimusten mukaan ne ovat vuosittain noin kaksinkertaiset verrattuna uusiin ajoneuvoihin. Suurin osa tarjouksista tulee yksityiseltä ja turismialan segmentiltä. UITP:n vuoden 2021 politiikkaraportin mukaan "Euroopassa noin 15 000 kaupunkibussia poistetaan käytöstä vuosittain ja korvataan uusilla rekisteröidyillä busseilla. 10–20 % poistetuista busseista saa toisen elämän." Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että suurin osa busseista käytetään täysin teknisen käyttöikänsä loppuun (15–20 vuotta) ja sen jälkeen ne romutetaan.
Liikkumisen tarve kasvaa — ja samalla myös matkustajaliikenteen ajoneuvojen kysyntä. Tämä kasvu kulkee käsi kädessä markkinoiden kanssa, jotka etsivät tehokkuutta ja kestävyyttä, ei pelkästään liikennepalveluissa, vaan myös ajoneuvoissa itsessään. Käytettyjen bussien segmentti voi — ja sen täytyy — tarjota pätevä ratkaisu, erityisesti kun markkinoilla on jo niin monta ajoneuvoa, jotka täyttävät Euroopan päästömääräykset. Truck1 on luotettava ja helposti saavutettava ratkaisu tähän tarpeeseen.