MAN - Vaihtoautot

MAN Lion's City -sähköbusseja on tilattu yli 70 vain muutama kuukausi ensimmäisten tarjouskilpailujen jälkeen, joihin MAN Truck & Bus Italia osallistui. Ensimmäinen 12-metrinen "täyssähköinen" kiertää pian Pescarassa, ja sitä seuraavat kolme 10,50 metrin MAN Lion's City E:tä, jotka ovat käytössä Tranissa.

Sitten on vuoro kolmelle 10,5-metriselle MAN Lion's City E:lle, ensimmäisten joukossa tämän pituisia, jotka toimitetaan Euroopassa Tranin Amet Spalle. Ensi vuonna näihin lisätään 33 MAN Lion's City E 12m Venetsian Actv Spalle ja 10 MAN Lion's City E 10,5 m MOM of Trevisolle sekä 25 MAN Lion's City E 12 ja 18 metrin malleja.

"Odotamme tulevina viikkoina saavamme lisää tilauksia tarjouskilpailuista, joihin osallistumme - selittää David Siviero, MAN Truck & Bus Italian myynti- ja tuotebussijohtaja, mikä myötävaikuttaa MAN:n räjähdysmäiseen kasvuun kaikkialla Euroopassa MAN Lion's City E:n sopimusten kautta. Tämä on hieno tunnustus sähköbussiemme ominaisuuksista ja suorituskyvystä, jotka ovat vakuuttaneet lukuisia asiakkaita, ja saavuttamamme menestykset vahvistavat tämän. Myös uuden 10,5 metrin mallin ansiosta toivomme saavuttavamme erittäin merkittäviä markkinaosuuksia vaihtelevuudesta ja kilpailusta huolimatta."

MAN Lion's City E yksityiskohtaisesti

MAN Lion's City E "täyssähköinen" kaupunkibussi on saatavilla kolmessa versiossa: 10,5, 12 ja 18 metriä.

Äskettäin esitelty 10,50-metrinen on ihanteellinen historiallisiin keskustoihin ja yhteyksiin vuoristoalueilla, joissa tilaa ja liikkumavaraa on rajoitetusti. Tässä kaksiakselisessa moottorissa on keskiasennossa moottori, jonka enimmäisteho on 240 kW ja vääntömomentti 2 100 Nm, virtalähteenä viisi katolla olevaa akkua, maksimiteho 400 kWh.

12 metrin malli kulkee niin ikään kahdella akselilla ja sähkömoottorilla, jonka teho on enintään 240 kW. Tämä malli on varustettu kuudella akulla (moduloitu autonomia- ja kantavuustarpeiden mukaan), aina katolla, yhteensä 480 kWh.

18-metrinen kolmella akselilla nivelletty Lion's City E on sen sijaan varustettu kahdella moottorilla, yksi taka-akselilla ja toinen keskimmäisellä maksimiteholla 400 kW, voimanlähteenä kahdeksalla akulla yhteensä 640 kWh .