MAN - Vaihtoautot

Energiayhtiö St1 siirtyy yhden brändin strategiaan, jossa kaikki sen vähittäismyyntitoiminnot Pohjoismaissa yhdistetään St1-brändin alle.

Yli vuoden valmistelutyön jälkeen yhtiön kaikki noin 630 Shell-brändin alla toimivaa asemaa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa brändätään St1:ksi.

Muutoksen myötä yhtenäinen pohjoismainen asemaverkosto tulee kattamaan yhteensä 1250 St1-energia-asemaa. Asemien uudelleenbrändääminen alkaa huhtikuussa ja asemat palvelevat asiakkaita normaalisti myös muutostöiden aikana.

St1 solmi pitkäaikaisen lisenssisopimuksen Shell-brändin käytöstä vähittäismyynnissä, kun se osti enemmistön Shellin polttoaineiden jalostukseen ja myyntiin liittyvistä liiketoiminnoista Suomessa ja Ruotsissa vuonna 2010 sekä Norjassa vuonna 2015. Nykyinen lisenssisopimuskausi on nyt päättymässä. St1:llä on ollut sekä St1- että Shell-brändätyt verkostot Suomessa ja Ruotsissa, kun taas Norjassa kaikki St1:n asemat ovat toimineet Shell-brändin alla.

Yhden brändin strategia varmistaa entistä paremman asiakaskokemuksen

Pohjoismainen asemaverkosto on St1:n vähittäismyyntiliiketoiminnan vahvuus, ja osana uudelleenbrändäystä St1 on uudistanut ja yhtenäistänyt tarjontaansa koko verkostossaan parantaakseen asiakaskokemusta entisestään.

Myös St1-brändin näkyvyys tulee kaksinkertaistumaan Pohjoismaissa.  Asemaverkostossa on yli 150 miljoonaa asiakaskäyntiä vuosittain. Verkosto tarjoaa tien päällä liikkuville asiakkaille polttoaineita, kasvavan määrän sähköautojen latauspisteitä, raskaan liikenteen biokaasun tankkauspisteitä sekä autopesupalveluita. Lisäksi asemien yhteydessä toimii erillisiä myymälöitä ja ravintoloita.

”On hienoa, että pitkä suunnitteluvaihe on nyt takana ja voimme ryhtyä avaamaan uusia St1-asemiamme. Kaikki ei kuitenkaan muutu – arvostamme suuresti asiakkaidemme uskollisuutta: korkealaatuiset uusiutuvat polttoaineet säilyvät valikoimassamme, samoin myymälämme ja ravintolamme jatkavat asiakkaiden suosikkituotteiden tarjoamista tutun ammattitaitoisen ja ystävällisen henkilökunnan voimin – nyt uusissa tyylikkäissä työasuissa. Myös kaikkien aikojen suosikki, itsetehdyt lihapullat, ovat jatkossakin saatavissa HelmiSimpukka-ravintoloissamme”, kertoo Juha Vanninen, St1:n Suomen myynti- ja verkostojohtaja.

Vahva asemaverkosto tukee St1:n energiasiirtymän toteuttamista

Yhden brändin strategia ja vahva pohjoismainen asemaverkosto ovat keskeinen osa St1:n energiasiirtymän toteuttamista pitkällä tähtäimellä. St1 kierrättää rasvajätteitä uusiutuvien polttoaineiden valmistukseen ja yhtiön energiavalikoimaan kuuluvat biokaasu, uusiutuva lentopolttoaine (SAF), uusiutuva diesel, aurinkoenergia sekä öljytuotteet. Lisäksi St1 edistää useita merkittäviä energiatransitiohankkeita, mukaan lukien investoinnit Göteborgin öljyjalostamon energiasiirtymään.

"Energiasiirtymän tiekarttamme ensisijainen tavoite on kasvattaa vähäpäästöisen energian osuutta valikoimassamme. Yhtenäisen pohjoismaisen St1-verkoston kautta pystymme tuomaan yhä enemmän uusiutuvan energian tuotteita asiakkaidemme saataville. Oman brändimme ja sen tarjonnan jatkuva kehittäminen auttaa meitä pysymään kilpailukykyisinä ja entistä tehokkaampina tulevaisuudessa", sanoo Daniel Wandebäck, Head of Sales and Brands, St1 Nordic.

 

Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!