MAN - Vaihtoautot

Insinöörit arvioivat järjestelmän kykyä toimia jäällä ja lumella sekä tarjota erinomaista hallittavuutta ja vakautta vaativimmissa olosuhteissa. Keskeisissä turvallisuustesteissä, kuten jarrutusmatkan ja taittumiseneston arvioinneissa, havaittiin selkeitä parannuksia. Range Energyn liike-idea on mahdollistaa suurten dieselkuorma-autojen muuttamisen hybridi-sähkökäyttöisiksi.

Amerikkalainen kaupallisen kuorma-autoliikenteen sähköistämisen edelläkävijä, Range Energy, on onnistuneesti suorittanut perusteelliset talvitestit kehittyneelle eTrailer-järjestelmälleen, joka muuntaa suuret dieselkuorma-autot hybridi-sähkökäyttöisiksi. Testit suoritettiin Pohjois-Michiganissa, missä insinöörit arvioivat järjestelmän kykyä toimia jäällä ja lumella sekä tarjota erinomaista hallittavuutta ja vakautta vaativimmissa olosuhteissa. Alla olevalla videolla nähdään testausvaiheen kohokohtia Michiganista.

Yhteistyönsä ansiosta ZF:n kanssa Range varmistaa, että sen järjestelmä integroituu saumattomasti olemassa oleviin jarrutus- ja ajovakaudenhallintajärjestelmiin. Testit vahvistivat, että nämä järjestelmät toimivat yhdessä tehokkaasti, tehden vetoauton ja perävaunun yhdistelmästä turvallisemman ja helpommin hallittavan.

Testauksen aikana insinöörit suorittivat sarjan kokeita arvioidakseen, miten järjestelmä toimii vaihtelevilla kitkapinnoilla, hienosäätäen ohjausta reaaliajassa. Kuorma-autoon ja perävaunuun asennettiin antureita ajoneuvon seurantaan ja tiedon keräämiseen järjestelmän parantamiseksi. Yksi testauksen keskeisistä painopisteistä oli Rangen oma vetovoimanhallintajärjestelmä, joka tukee perävaunua pito-olosuhteiden ollessa heikot ja auttaa kuljettajia jatkamaan ajoa ilman vakauden heikkenemistä. Jarrutustehoa testattiin ja varmistettiin, ettei ABS-järjestelmän toiminta häiriinny, samalla pyrittiin lyhentämään jarrutusmatkaa.

Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!