MAN - Vaihtoautot

MAN eTGX tarjoaa vain 950 millimetrin vetopöytäkorkeudella, erittäin lyhyellä 3,75 metrin akselivälillä ja suurimmalla mahdollisella akkukapasiteetilla noin 500 kilometrin toimintasäteen.

Siksi se sopii erinomaisesti sovelluksiin, joissa jopa 3 metrin sisäkorkeuden maksimikuormatilavuus on ratkaisevan tärkeää.

Modulaarisen akkukonseptin ansiosta, jossa on valittavissa neljä, viisi tai kuusi akkupakettia sekä 449 tai 544 hv:n tehotasot, se voidaan mukauttaa ihanteellisesti kaikkiin kuljetustehtäviin.

Vakiovarusteena on CCS-lataustekniikka (jopa 375 kW), mutta se voidaan tilata myös uudella MCS-standardilla, jossa latausteho on jopa 1 megawatti, mikä mahdollistaa entistä nopeamman välilatauksen kuljettajan ajotaukojen aikana.

Raskaisiin kuljetustehtäviin tarkoitettujen MAN eTGX:n ja eTGS:n lisäksi MAN täydentää eTGL sähkökuorma-autovalikoimaa kevyeen jakelukuljetukseen.

Dachser ottaa järjestelmällisesti käyttöön sähköisiä kuorma-autoja

Maailmanlaajuinen logistiikkatoimittaja Dachser otti 21. helmikuuta käyttöön 12 täyssähköistä MAN eTGX -kuorma-autoa. Dachser kasvattaa koko ajan tasaisesti kalustoaan ja näillä MANin sähköisillä ultramatalillavetoautoilla ja megaperävaunuilla kasvatetaan nyt korkean kuorman kuljetusliiketoiminnan kapasiteettia.

Näissä perävaunuissa on 20 senttimetriä lisää sisäkorkeutta, sillä lastausalue on hieman alle 100 senttimetriätienpinnan yläpuolella. Lisäys kasvattaa kuormatilaa 8 kuutiolla muuttamatta ajoneuvon pituutta tai leveyttä.Samalla kokonaiskorkeus pysyy edelleen alle Saksan 4 metrin rajan. Kaksikerroksisella latauksella megaperävaunu tarjoaa tilaa 67 eurolavalle.

Pitkän aikavälin ilmastonsuojelustrategiaa noudattamalla ja keskittymällä tehokkuuteen, innovaatioihin jaosallistavaan vastuuseen Dachser viitoittaa tietä kestävälle logistiikalle yhdessä asiakkaidensa ja kumppaneidensa kanssa.

Logistiikkatoimija aloitti akkusähköautojen käyttöönoton vuonna 2015 kaupunkien keskustoihin suuntautuviin toimituksiin. Dachserilla on Saksassa kolme sähköisen liikkuvuuden toimipistettä, joissa testataan päästöttömiä kuorma-autoja ryhmälogistiikkaa varten ja tutkitaan aurinkosähköjärjestelmien, akkuvarastojen, älykkäiden latausjärjestelmien ja latausinfrastruktuurin välistä vuorovaikutusta.

Kahdentoista uuden MAN eTGX -kuorma-auton myötä Dachserilla on nyt yli 120 sähkökäyttöistä kuorma-autoa käytössä lyhyen ja pitkän matkan kuljetuksissa kaikkialla Euroopassa.

Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!