MAN - Vaihtoautot

Genovasta tulee ensimmäinen kaupunki Italiassa, jossa on flash-latausjärjestelmällä varustettu BRT ennen vuoden 2025 loppua. Hitachi Energy Grid-eMotion -latausteknologiat tukevat Genovan kaupungin uuden bussilinjan sähköistämistä.

Hitachi Energy ilmoittaa saaneensa tilauksen Colas Rail Italialta. Johtava rautatieinfrastruktuurin toimittaja toimittaa Grid-eMotion-latausjärjestelmänsä Val Bisagnon linjalle, joka on yksi neljästä uudesta Bus Rapid Transit (BRT) -linjasta Genovassa osana paikallisen joukkoliikenteen "4 Assi di Forza" ” (4 Axes of Strength) -hanketta.

Hitachi Energyn latausinfrastruktuuri Genovaan

Genovan kaupunginvaltuusto aikoo sähköistää julkisen liikenteensä täysin vuoteen 2025 mennessä. Kaupunki ottaa käyttöön sähköbussit (e-bussit) vähentääkseen yksityisten ajoneuvojen käyttöä ja lisätäkseen matkustamista joukkoliikenteellä tehokkaan, turvallisen ja luotettavan liikkumisjärjestelmän avulla, josta yli 70 prosenttia vain sille varatulla kaistalla sekä liikennevalojen tehokkuutta säätelevällä teknologialla.

Italian hallitus on myöntänyt Genovan kaupungille 471 miljoonaa euroa ajoneuvokannan uusimiseen, infrastruktuuritöihin ja sähkölatauspaikkojen uusimiseen liikennejärjestelmän päivittämiseksi, hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi ja parempaan kansalaistensa elämänlaadun parantamiseksi.

Grid-eMotion Flash, ultranopea lataustekniikka, pystyy lataamaan bussit vain viidessä minuutissa neljässä terminaalissa, jotka sisältävät kaksi reitin varrelle jaettua terminaalin syöttöasemaa (TFS) – kaikki tämä vaikuttamatta julkisen liikenteen aikatauluihin ja nopeuteen.

Käyttämällä katolla olevaa älykästä virroitinta, joka yhdistää TFS:n itsenäisesti ja automaattisesti katolla oleviin latauslaitteisiin ja akkuihin, uudet linja-autot voivat maksimoida matkustajien käytettävissä olevan kokonaispinta-alan. Tämä järjestelmä takaa jopa 1 500 matkustajan kapasiteetin tunnissa per suunta. Koska yläkaapeleita ei tarvitse asentaa, salamalataustekniikka otetaan käyttöön mahdollisimman pienellä vaikutuksella ja mahdollisimman joustavasti virtalähdeinfrastruktuurin näkökulmasta.

Myös Hitachin depot-latausinfrastruktuuri

Varikolla Grid-eMotion Fleet -järjestelmä pitää huolen 34 bussista yön yli ja pitkien pysäköintijaksojen aikana. Bussit kytketään alhaisella teholla yhdistetyn latausjärjestelmän (CCS2) pistokkeella, jotta akut pysyvät hyvässä kunnossa. Näin pidennetään entisestään niiden käyttöikää. Järjestelmän kompakti muotoilu auttaa maksimoimaan tilan kaupunkialueella.

"Olemme iloisia voidessamme tehdä yhteistyötä Colas Rail Italian kanssa tarjotaksemme Genovan kaupungille ainutlaatuisia ja innovatiivisia ratkaisuja sen linja-autojen sähköistämiseksi ja joukkoliikenteen modernisoimiseksi tehokkaammilla ja päästöttömämmillä ajoneuvoilla", sanoo Filippo Passante Hitachi Energyltä.

”Joukkoliikennejärjestelmän sähköistäminen voi auttaa vähentämään pääkaupunkiseudun hiilidioksidipäästöjä, liikennettä ja melusaastetta sekä luomaan parempaa elämänlaatua ihmisille ja yhteisölle. Teknologian edelläkävijänä teemme yhteistyötä asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa mahdollistaaksemme kestävän energian tulevaisuuden nykyiselle ja tuleville sukupolville.

"Valitsimme ehdottaa Hitachi Energyn flash-latausratkaisua Genovassa, koska se on paras tekniikka, joka pystyy käyttämään linjaa myös huonontuneessa tilassa, kuten joukkoliikenteen operaattorin vaatimukset edellyttävät", sanoi Giuseppe Ghilardi, Colas Rail Italian toimitusjohtaja.