Hedin Automotiven liiketoiminta kärsi 1,1 miljardin kruunun (n.100 miljoonaa euroa) tappion vuonna 2024. Se on kansainvälisesti toimivan autoja myyvän konsernin ensimmäinen tappiovuosi liki 40-vuotisen toimintansa aikana.
Käytettyjen sähköautojen myyntihinojen romahdusta pidetään ensisijaisena tappiosyynä.
Hedin Automotive Oy edustaa Suomessa yhdeksäätoista automerkkiä: BMW, Citroën, Fiat, Ford, Hongqi, INEOS, IVECO, Jeep, Kia, Maxus, Mazda, MINI, Mitsubishi, MG, Nissan, Opel, Peugeot, Škoda ja Subaru.
Hedin on viimeksi kuluneiden vuosien aikana herättänyt huomiota voimakkaalla kasvullaan ei yksin Suomessa, vaan myös Euroopan suurissa automaissa, erityisesti Saksassa.
Hedinillä on toimintaa 14 maassa yli 12 500 työntekijän voimin, yli 50 merkin tuotevalikoimalla ja noin 350 omalla jälleenmyyjäliikkeellä käytetyistä henkilöautoista, hyötyajoneuvoista aina kuorma-autoihin.
Konserni toimii BYD:n, Corvetten, Dodgen ja RAMin, Fordin ja Ford F-150:n, Hongqin, INEOS Grenadierin, IVECOn, MG:n sekä Renaultin, Dacian ja Alpinen maahantuojana/jälleenmyyjänä. Varaosien osalta se on muun muassa GM:n ja Moparin valtuutettu yhteistyökumppani Euroopassa sekä Saab Original -varaosien yksinomainen maailmanlaajuinen toimittaja.