Mitsubishi Fuso, joka on Daimler Truck AG:n tytäryhtiö, ja japanilainen energiayhtiö Iwatani Corporation tekevät yhteistyötä kehittääkseen ja ottaakseen käyttöön nestemäisen vedyn (sLH₂) tankkausinfrastruktuuria Japanissa.
Verrattuna kaasumaiseen vetyyn tarjoaa sLH₂ useita etuja: suurempi energiatiheys, pidempi toimintasäde, nopeampi tankkaus sekä alhaisemmat investointi- ja käyttökustannukset.
Myös säiliöt ovat pienempiä ja kevyempiä, mikä parantaa hyötykuormaa. Yhteistyö keskittyy tekniseen kehitykseen, sääntelyarviointeihin ja kaupallisen toteutettavuuden arviointiin.
Daimler Truckin ja Linde Engineeringin alun perin kehittämän sLH₂-teknologian odotetaan mahdollistavan polttokennoautoille – ja myöhemmin samaa teknologiaa hyödyntäville linja-autoille – jopa 1 000 kilometrin toimintasäteen.