Kuljetusallan jättiyritys Duvenbeck on saanut käyttöönsä ensimmäisen super-matalalinjaisen MAN eTGX puoliperävaunuveturin töihin Volkswagenin autotehtaan kuljetuksiin.
Duvenbeckin haluaa 1230 MAN eTGX:ää töihinsä vuoteen 2026 mennessä.
MAN eTGX vain 95 sm vetopöytäkorkeudella, vain 3,75 m:n akselivälillä ja akkuteholla 500 km:n toimintamatkaan on ihanteellinen veturi 3 m:n sisäkorkeudella varustetun perävaunun maksimipainoisen kuorman vetämiseen.
eTGX:n ensimmäinen "työpaikka" VW-autotehtaan kuljetuksissa on ihanteellinen sen ensiaskelien toimintavarmuuden ja viimeistelyjen varmistamiseksi, Duvenbeck ja MAN toteavat yhteisessä julkilausumassaan.
Duvenbeck perheyhtiö on perustettu 1932 Saksan Bocholtissa. Sie työllistää yli 6000 työntekijää 33 paikkakunnalla kahdeksassa maassa yli 1500 omalla raskaalla kuorma-autollaan vuotuisella 700 miljoonan euron liikevaihdollaan.
Sijoitusyhtiö Waterland Private Equity on enemmistöosakas Duvenbeck-yhtiössä.