MAN - Vaihtoautot

Dacia yhdistää ensimmäistä kertaa bivalentin bensiinimoottorin ja kevythybriditekniikan.

Ensimmäinen laatuaan
Dacia yhdistää ensimmäistä kertaa bivalentin bensiinimoottorin ja kevythybriditekniikan. Uusi Bigster-malli kulkee valmistajan mukaan jopa 1 450 kilometriä yhtäjaksoisesti, kun käytössä ovat sekä bensiini että nestekaasu (LPG).

Kaksi tankkia, enemmän matkaa
Autossa on kaksi 50 litran polttoainetankkia – toinen bensiinille, toinen LPG-kaasulle. Kuljettaja voi valita polttoainelähteen napista kojelaudassa. Bensiinikulutus on 5,7 litraa ja kaasunkulutus 7,0 litraa sadalla kilometrillä.

140 hevosvoimaa ja 180 km/h huippunopeus
Bigsterin 1,2-litrainen kolmisylinterinen moottori tuottaa 140 hevosvoimaa ja yltää 180 kilometrin tuntinopeuteen. Sama teho löytyy myös perinteisestä Mildhybrid 140 -versiosta.

Edullinen ajaa
Kaasukäyttöinen Bigster voi olla houkutteleva vaihtoehto kustannustietoiselle. LPG maksaa vain noin euron litralta, ja lisäksi ajoneuvovero on matalampi kuin perinteisissä polttomoottoriautoissa.

Hinta noin 24 000 euroa
Mildhybrid G 140 -version lähtöhinta (Saksassa) on noin 24 000 euroa – sama kuin perusbensiinikäyttöisessä kevythybridissä.

Lisätankki tavaratilan alla

Bigsterin lisäkaasutankki on sijoitettu tavaratilan lattian alle. Tämä ei vaikuta säilytystilaan, joka säilyy 660–1 960 litrassa.

Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!