MAN - Vaihtoautot

Cummins ja sen keskeiset teknologiakumppanit juhlistivat uuden vetymoottorin kehittämistä. Yhteistyössä projektikumppanit ohnson Matthey, PHINIA ja Zircotec kehittivät vetykäyttöisen polttomoottorin, joka perustuu Cumminsin kipinäsytytysteknologiaan. PHINIA:n uuden vetypolttoaineen ruiskutusteknologian, Johnson Mattheyn jälkikäsittelykatalysaattorin ja edistyksellisen metallikemian kehityksen, sekä Zircotecin vetyestepinnoitteiden tukemana Projekti Brunel on tuottanut merkittäviä parannuksia H2-ICE-moottorin suorituskykyyn ja kestävyyteen.

Käyttämällä nollapäästöistä vetypolttoainetta ja varustettuna jälkikäsittelyjärjestelmällä, 6,7 litran moottori saavuttaa yli 99 %:n vähennyksen pakoputken hiilidioksidipäästöissä ja erittäin alhaiset NOx-päästöt verrattuna nykyisiin dieselmoottoristandardeihin (Euro VI). 

Vaikka 6,7 litran moottori kehitettiin keskikokoisiin ajoneuvoihin, sen suunnittelua voidaan skaalata raskaampiin sovelluksiin, kuten rakennus- ja maatalouskalustoon. Cummins kehittää jo 15 litran vetykäyttöistä moottoria raskaankaluston ajoneuvoille.

Cummins on äskettäin investoinut yli 13 miljoonaa puntaa uuteen voimansiirtotestauslaitokseen Darlingtonissa, mikä laajentaa yrityksen testauskykyjä kattamaan kokonaista voimansiirtoa, joka käyttää kehittyneitä diesel-, maakaasu-, vety- ja akku-sähköteknologioita useilla teollisuudenaloilla.

(Fleet transport)

Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!