MAN - Vaihtoautot

Vuoden lopussa tuotantoon menevä Mercedes Actros L on varustettu ProCabinilla, uusi ohjaamovaihtoehto ICE-kuorma-autoille, joka on saanut inspiraatiota eActros 600 -sähköautosta. ProCabin-konseptissa on 80 mm pidempi etuosa ja muita aerodynaamisia uudistuksia, jotka säästävät polttoainetta jopa kolme prosenttia.

Lisäksi kaikissa ajoneuvon valaisimissa käytetään LED-tekniikkaa. Tämä koskee päävaloja ja suuntavilkkuja sekä sivu- ja takavaloja. Matrix LED -otsavalot ovat myös saatavana lisävarusteena maksimaalisen valaistuksen saavuttamiseksi.

ProCabin, joka on saatavana kolmessa eri versiossa – Stream, Big tai Giga Space – tarjoaa sisätiloissa lukuisia mukavuusominaisuuksia, kuten optimoidun istuinlämmityksen, uudet laadukkaat litteät istuinpäälliset tai makuualustat, joissa on täysi sälekehys ja uusi, paksu premium-patja. Uusia ovat myös kytkinpaneelien laajennettu toimintovalikoima sekä tunnelmavalaistus ja ylimääräiset hanhenkaula-LED-lukuvalot.

Lisääntynyt moottorin hyötysuhde

Aerodynaamisten optimointitoimenpiteiden lisäksi Mercedes-Benz Trucks lisää entisestään uuden Actros L:n tehokkuutta yhdessä 12,8 litran OM 471 -dieselmoottorin kolmannen sukupolven kanssa. OM 471, joka on saatavana todistettujen OM 470- ja OM 473 -dieselmoottoreiden rinnalla, on suunniteltu johdonmukaisesti alentamaan kokonaiskustannuksia (TCO) tinkimättä suorituskyvystä, ajodynamiikasta tai mukavuudesta.

”Pyrimme aina tarjoamaan asiakkaillemme parhaat ajoneuvoratkaisut kaikille ajotekniikoille. Perinteinen dieselkäyttöinen kuorma-auto on myös vielä jonkin aikaa korvaamaton eri puolilla maailmaa. Uuden Actros L:n myötä olemme edelleen optimoineet lippulaivaamme monilta osin. Tämä näkyy jo vallankumouksellisessa ohjaamon suunnittelussa”, toteaa Rainer Müller-Finkeldei, Mercedes-Benz Trucksin kehitysjohtaja.

(SustainableTruck&Van)