Renault Diamond Tour

Renault Trucks vastaa haasteeseen vähentää polttoaineenkulutusta ja CO2-päästöjä. Renault Trucks varustaa T-, T High-, C- ja K-mallistojen kuorma-autot uusilla DE11- ja DE13-moottoreilla. Yhdessä edistyneiden teknologioiden, kuten Turbo Compoundin, ja erityisten palvelujen integroinnin kanssa nämä moottorit voivat vähentää polttoaineenkulutusta jopa 10 prosenttia.

 Renault Trucks toi markkinoille uudet T-, T High-, C- ja K-sarjat vuonna 2021. Uusi mallisto sisältää lukuisia uusia parannuksia ajo- ja matkustusmukavuuteen. Renault Trucks jatkaa nyt tätä kehitystä tuomalla markkinoille uudet 11- ja 13-litraiset Euro VI Step E -standardin mukaiset DE11- ja DE13-moottorit, jotka yhdessä uusien teknologioiden ja erityisten palvelujen kanssa säästävät jopa 10 prosenttia polttoainetta Renault Trucksin edellisen sukupolven moottoreihin verrattuna.

Uusien DE11- ja DE13-moottorien optimaalinen hyötysuhde

 Renault Trucksin uuden sukupolven Euro VI Step E -moottorit DE11 ja DE13 sisältävät uutta teknologiaa, joka vähentää polttoaineenkulutusta ja CO2-päästöjä merkittävästi.

DE11- ja DE13-moottoreissa on patentoitu Wave Piston -teknologia, joka tehostaa palotapahtumaa. Suuntaamalla liekit uudelleen palotilassa tämä ratkaisu mahdollistaa hapen tehokkaamman käytön ja siten paremman palamisen. Moottorit on myös varustettu uusilla, entistä tarkemmilla suuttimilla, joita on muokattu uutta palotapahtumaa varten.

Tehokkuuden parantamiseksi Renault Trucks on keskittynyt myös tehohäviön vähentämiseen: kiertokanget, männät ja kampiakseli on suunniteltu uudelleen. Lisäksi malleissa on uusi turboahdin, jossa on parannettu vasteaika ja säätyvätilavuuksinen öljypumppu yhdistettynä matalaviskoosiseen öljyyn.

Renault Trucks on optimoinut myös pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmän ja uuden moottorin ohjausyksikön.

Turbo Compound -teknologia tekee moottorista tehokkaamman ja polttoainetaloudellisemman

Optimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi Renault Trucksin T-, T High- ja C-sarjat voidaan varustaa DE13 TC -moottorilla, jonka Turbo Compound -teknologia säästää polttoainetta merkittävästi, tinkimättä ajettavuudesta tai ajonopeudesta.

Turboahtimen perään sijoitettu lisäturbiini muuntaa pakokaasujen jäännösenergian mekaaniseksi energiaksi ja välittää sen kampiakselille moottorin lisävääntömomentin muodosTurbo Compound mahdollistaa siten suuremman vääntömomentin alhaisemmilla moottorin kierrosnopeuksilla. Moottoritiellä vakionopeudensäädintä käytettäessä ja ylämäkeen ajettaessa voidaan ylläpitää tasainen nopeus ilman tarvetta vaihtaa pienemmälle vaihteelle.

Uusi vaihteisto vaihtaa entistä nopeammin

Renault Trucks kuorma-autot on varustettu uuden sukupolven Optidriver-vaihteistolla, joka sisältää uuden ohjausohjelmiston ja kytkimen toimilaitteen, joka mahdollistaa tasaisemman ja nopeamman vaihteenvaihdon.

Kehittyneet ohjelmistot ja palvelut polttoaineenkulutuksen täydelliseen hallintaan

Polttoainesäästöjen lisäämiseksi Renault Trucks on valinnut käyttöön myös Smart Torque Control -ratkaisun, joka optimoi moottorin hyötysuhteen ajettavuutta heikentämättä.

Renault Trucks on tehnyt parannuksia myös ennakoivaan Optivision-vakionopeudensäätimeen, joka käyttää tien pinnanmuototietoja optimoidakseen vaihteenvaihdot ja vähentääkseen polttoaineenkulutusta.

Renault Trucks tarjoaa myös ratkaisuja, jotka auttavat kuljettajia seuraamaan ja vähentämään kalustonsa polttoaineenkulutusta ja CO2-päästöjä. Renault Trucksin Optifleet-kalustonhallintajärjestelmä (Check-palvelu) seuraa kunkin ajoneuvon polttoaineenkulutusta ja analysoi ajotyylejä löytääkseen ne alueet, joilla voidaan ryhtyä toimiin polttoaineenkulutuksen vähentämiseksi. Lisäksi Renault Trucks on kehittänyt kattavan koulutusohjelman, joka auttaa kuljettajia ajamaan entistä järkevämmin ja varmistamaan hyvän polttoainetalouden.