Scania-Kevätsiivous

Mercedes-Benz on investoinut Pfalzissa sijaitsevaan kuorma-autojen kehittämiskeskukseen noin 50 miljoonaa euroa - muun muassa uuteen testausalustaan, jolla testataan sekä yksittäisiä järjestelmiä että kokonaisia ​​ajoneuvoja, kuin myös toimisto- ja työpajarakennukseen. Lisäksi noin 20 miljoonaa euroa suuntautui toisenlaiseen huippumoderniin testialustaan, jolla Mercedes-Benz-kuorma-autoja voidaan testata kokonaisvaltaisesti reaaliajassa. Kompleksi on erottamaton osa Mercedes-Benzin kuorma-autojen testauskampusta, joka otettiin käyttöön vuonna 2019.

Kehitys- ja testauskeskus (tunnetaan myös saksalaisella lyhenteellä EVZ) on Mercedes-Benz Trucksin kehitystyön osaamiskeskus ja sillä on siten tärkeä rooli kytketyn, automatisoidun ja sähköisen ajon kehittämisessä ja testaamisessa. Testiosasto on varustettu suurella vastatuulettimella, jonka ilmavirran nopeus on yli 800 000 m³/tunti, mikä vastaa kuorma-auton 90 km/h nopeutta. Koko testaushuoneen lämpötila voidaan asettaa portaattomasti välillä -7 °C - +50 °C, jotta saadaan aikaan ääriolosuhteet.

Uudella testialustalla voidaan ajaa erilaisia ​​ajoneuvoyhdistelmiä, joissa on jopa neljä akselia. Tällöin vetoauto seisoo neljällä rummulla, joiden halkaisija on kolme metriä. Jokaiseen telaan on asennettu suuri vesijäähdytteinen sähkömoottori, jonka teho on 600 kW. Nämä sähkökoneet mahdollistavat kaikkien ajoneuvoon ulkoisesti vaikuttavien ajonvastuksen simuloinnin todellisen ajon aikana. Tähän sisältyy esimerkiksi äärimmäinen ylämäkeen nousu täydellä kuormituksella maksimaalisen hyötykuorman kanssa tai myös jarruttaminen alamäkeen. Kaikkia moottoriteillä Euroopassa sallittuja enimmäisnopeuksia voidaan ajaa testialustalla.