MAN - Vaihtoautot

Toimitusketjuratkaisujen asiantuntija CHEP on uudistanut klassista 1208-kuormalavaansa. Uudet eurolavat otetaan toimitusketjussa käyttöön vähitellen, kun ne alkavat kiertää CHEPin verkostossa.

CHEP on tehnyt merkittäviä laatuinvestointeja eurooppalaiseen kuormalavapooliin, minkä seurauksena klassista eurolavaa on uudistettu. Lavan uudet ominaisuudet parantavat laatua, suorituskykyä ja turvallisuutta. Uudistuksesta huolimatta lavan mitat ja toleranssit pysyvät muuttumattomina.

Uusissa eurolavoissa on käytetty leveämpiä päällyslautoja, jolloin lavojen kansi on 14 prosenttia peittävämpi kuin aiemmin ja peittää nyt 90,6 prosenttia kannen alasta. Kahden reunimmaisen laudan väliin jäävät raot on poistettu, mikä vähentää lavojen käsittelystä syntyvien sormi- tai käsitapaturmien riskiä.

Uusien eurolavojen vahvuutta ja kestävyyttä on lisätty käyttämällä enemmän puuta ja nauloja. Lavojen paino nousee hieman (keskimäärin 1,35 kg). Kuormalavojen todellinen paino riippuu kuitenkin pääasiassa niiden kosteuspitoisuudesta, puulajista ja puun tiheydestä. Paino vaihtelee yksittäisen kuormalavan ominaisuuksien mukaan +/-20 prosenttia.

Tukevampi alusta pienentää pirstaloitumisriskiä ja varmistaa, että lavoilla kuljetettavat tuotteet pääsevät ehjinä perille. Uudet eurolavat sopivat erinomaisesti automatisoituihin ympäristöihin.

Uusi CHEP-eurolava on edelleen ainoa saatavilla oleva kuormalava, joka on valmistettu 100-prosenttisesti sertifioidusta kestävästä puutavarasta (täydellinen alkuperäketjun FSC/PEFC-sertifiointi kuormalavojen valmistuksessa ja korjauksessa kautta Euroopan). Lavojen parempi kimmoisuus ja vähäisemmät vauriot vähentävät puun kulutusta ja CO2-päästöjä. CHEPin ja sen emoyhtiön Bramblesin kestävyysohjelma ja sertifioinnit ovat alansa vahvimmat.