MAN - Vaihtoautot

9.11. vihittiin käyttöön maailman ensimmäiset kaksi kansainvälistä liikennettä harjoittavaa auto- ja matkustajalauttaa kun Aurora ja Tycho Brahe aloittivat liikenteen Ruotsin ja Tanskan välillä Öresundin yli akkusähköllä. 

Molemmat lautat kulkivat jo ennenstään dieselmoottorien kehittämällä sähköllä. Nyt dieselsähköveto on vaihtunut 640 akkuun, joista jokainen painaa 90 kg. Painoa tuli lisää kummallekin lautalle 280 tonnia. Ruotsin puolella akkuja ehditään ladata satamassa yhdeksän minuuttia, Tanskan puolella kuusi minuuttia. Dieselmoottorit ovat yhä lauttojen konehuoneessa varmistamassa kulkua tarpeen vaatiessa. Edeltäneestä sähköllä-ajosta on akkuvetoisena vähennetty 65% päästöistä.

Samassa yhteydessä HH Ferries lauttayhtiö vaihtoi nimeä Forsea'ksi.