Scania Syystalkoot

Daimler investoi 145 miljoonaa teknologiakeskukseen Kiinassa, tehostaakseen paikallisten tuotteidensa lokalisaatiota. Keskus tulee Pekingiin, jonne on suunnitteilla myös uusi Mercedes-autotehdas. Kiina on Daimlerin suurin markkina, mikä selittää investoinnin.

Teknologiakeskus tulee olemaan lähellä tehdasta ja koeajorataa, joka mahdollistaa niiden tiiviin yhteistyön autojen tekniikan, voimansiirron, alustan ja päästöjen testaamisessa. Keskus tulee olemaan kooltaan 55 000 neliömetriä koostuen testirakennuksesta ja toimistorakennuksesta. Rakennuksessa tulee työskentelemään noin 600 ihmistä, ja parkkitilaa on 250 testiautolle.

Asiakastyytyväisyys on jo pitkään ollut Daimlerin päätavoitteena, ja valmistaja on lokalisoinut autojaan paikalliselle markkinalle vuodesta 2005 lähtien. Ensimmäinen lokalisoitu ajoneuvo oli vuoden 2005 Mercedes-Benz E-sarja. Ymmärtäkseen asiakkaidensa tarpeita vielä paremmin, Mercedes avasi ensimmäisen teknologiakeskuksensa Kiinassa vuonna 2014. Kiinassa erityisen suosituiksi on osoittautuneet pidemmän akselivälin autot, joissa on enemmän takapenkin jalkatilaa, kuten Mercedes-Benz A -sarja L sedan, C-sarja L, E-sarja L, GLC L SUV ja V-sarja L.