Scania Syystalkoot

 

Gardner Denver on paljastanut uuden kompressoriratkaisunsa kuljetusmarkkinoille, joka soveltuu parhaiten uusimpien hybridiajoneuvojen (HEV) ja täyssähköautojen (FEV) vaatimuksiin painonsa, kokonsa, äänitasonsa, energiatehokkuutensa ja kestävyytensä puolesta.

Autonvalmistajien ollessa kasvavassa paineessa kaupallisten toimijoiden suunnalta kehittämään ympäristöystävällisempiä ratkaisuja, on Hydrovane TX02 -kompressori suunniteltu eurooppalaisen ECOCHAMPS-aloitteen mukaan. Se on 26 yhteistyökumppanin yhteenliittymä, jonka tavoitteena on kehittää tehokkaita, kompakteja, kevyitä, kestäviä ja kustannustehokkaita hybridivoimalinjoja keskisuuriin ja raskaisiin kuorma-autoihin sekä linja-autoihin.

Paineilma on kriittinen elementti pneumaattisissa jarrujärjestelmissä ja ilmajousituksissa suurissa hyötyajoneuvoissa. Monet nykyään markkinoilla olevista kompressoreista perustuvat vanhempiin tekniikoihin, jotka ovat raskaampia ja äänekkäämpiä, ja ovat riippuvaisia ​​suuren kapasiteetin jäähdytysjärjestelmästä. Tämä voi johtaa lisäkustannuksiin Gardner Denverin uusiin ratkaisuihin verrattuna, jotka ovat kevyempiä, ja sisältävät modulaarisen jäähdytysjärjestelmän.

Kompressori, joka käyttää uutta optimoidun pyörivän siivekkeen tekniikkaa, voidaan räätälöidä yksilöllisesti ajoneuvojen vaatimusten mukaan. TX02 pystyy toimimaan vaihtelevilla nopeuksilla jopa nopeuksilla 3 000 kierr/min, painealueilla 7,5, 10 ja 13,5 baaria ja tilavuusvirta voi olla jopa 450 l/min valitusta mallista riippuen. Näin autonvalmistajat voivat valita ratkaisun, joka vastaa heidän tarkkoja tarpeitaan.

TX02 on suunniteltu helpottamaan ajoneuvoon integroimista. 22 kg painollaan ja markkinoiden pienimmillä melu ja tärinä ominaisuuksilla se voidaan sijoittaa mihin tahansa ajoneuvossa.