MAN - Vaihtoautot

Nesteen ja Ponssen Finlandia by Forest Machines -kampanja voitti Finnish Comms Awards -kilpailun Vuoden tapahtuma, lanseeraus tai repäisy -kategoriassa. Finnish Comms Awards on viestintätöiden kilpailu, jolla halutaan tuoda viestintätoimistojen ja asiakkaiden yhteistyötä ja sen vaikuttavuutta monipuolisesti esiin. Kilpailun eri kategorioihin osallistui yhteensä 101 kilpailutyötä.

Suomen 100-vuotisen itsenäisyyden ja suomalaisen työn kunniaksi tehty Finlandia by Forest Machines -kampanja käynnistyi metsäkoneilla tehdyllä versiolla Jean Sibeliuksen säveltämästä Finlandia-hymnistä. Teos oli osa kampanjaa, jolla Neste halusi konkreettisella tavalla tukea suomalaista työtä. Video keräsi eri kanavissa yhteensä yli kaksi miljoonaa katselukertaa, minkä johdosta Neste kaksinkertaisti alkuperäisen suomalaiselle työlle tarkoitetun lahjoituspotin. Potti sisältää puolen vuoden polttoaineet 40 työttömälle, mahdollistaen yhteensä noin 400 000 kilometrin edestä työnhakumatkoja.