Scania summer trucks

Linja-autovalmistaja Irizar on sekin tulossa kuorma-auto markkinoille sähköisellä 6x2 veturilla, johon voi lisävarusteena tilata myös toimintamatkaa pidentävän CNG- eli maakaasumoottorin.

IE-kuorma-auto rakennetaan Irizarin E-Mobility tehtaassa Espanjan Adunassa. Auto on mahdollista tilata vasemman, tai oikeanpuoleisella ohjauksella. IE:ssä on yhden askeleen kyytiin nousu, eli lattia on hyvin matalalla. Myös sisäänpäin aukeavat automaattiovet ovat kuin bussista. Kuljettajanpaikalle on myös helppo päästä, koska ohjaamo on tilava, ja apukuljettajan penkit mahdollista nostaa ylös. Irizarin mukaan autoon nousu on matalampi kuin kenelläkään kilpailijalla. 

75 Kwh:n akut vievät vähän tilaa ja 26-tonninen voikin kuljettaa jopa 18 tonnin lasteja. Kuorma-auto jakaa saman sähkövoimansiirron Irizarin bussien kanssa. Siinä käytetään Irizar Groupin tytäryhtiön Alconzan valmistamaa sähkömoottoria ja akut valmistetaan Adunan tehtaalla Toshiban toimittamista osista. Toimintamatkapidennyksen valittaessa on autossa Ivecon Cursor 8 CNG -moottori. Irizar suunnittelee myös, että kuorma-autoa voitaisiin ladata heidän busseissaan käytetyissä pantograph-latureissa. Valmistus on suunniteltu alkavaksi 2019.