MAN - Vaihtoautot

Uuden Transit Customin tuotanto alkaa vuoden 2018 alussa ja asiakastoimitukset vuoden 2018 keväällä. Nollapäästöinen ladattava hybridi (PHEV) julkistetaan 2019. Transit Customissa on merkittäviä uusia ominaisuuksia ja uusi polttoainetaloudellinen ECOnetic-malliversio, jonka CO2-päästöt ovat 148 g/km, sekä 2.0-litrainen Ford EcoBlue -dieselmoottori.

Autossa on uusi keulan muotoilu ja kolmisäleinen Transit-etusäleikkö. Ohjaamossa on parannetut säilytystilat, ja se on entistä mukavampi ja ergonomisempi. Autoon on saatavana SYNC 3 -tietoviihdejärjestelmä ja MyFord Dock -laitetelakka. Muita ensimmäistä kertaa hyötyajoneuvossa esiteltäviä teknologioita ovat mm. älykäs Intelligent Speed Assist -nopeudenrajoitin.

Uudessa Transit Customissa on huipputeknologinen Ford EcoBlue -dieselmoottori, joka esiteltiin malliin ensi kertaa 2016. Ford EcoBlue vähentää omistamisen kustannuksia ja tuo suorituskykyetuja verrattuna mallistosta poistuneeseen 2.2 litran dieselmoottoriin. Tehovaihtoehdot ovat 105, 130 tai 170 hevosvoimaa. Moottori kuluttaa 13 prosenttia vähemmän polttoainetta ja se tuottaa 20 prosenttia enemmän vääntöä alakierroksilla kuin edeltäjänsä.

Niille asiakkaille, jotka etsivät vieläkin edullisempia omistamisen kustannuksia ja alempaa polttoaineen kulutusta, tulee olemaan tarjolla uusi ECOnetic-vaihtoehto. Sen CO2-päästöt ovat 148 g/km ja polttoaineen kulutus 5,7 l/100 km.

Uuden Transit Customin saa edelleen samoilla loistavilla ominaisuusvaihtoehdoilla, kuten kahdella eri kattokorkeudella, kahdella akselivälivaihtoehdolla, 2,6–3,4 tonnin kokonaispainolla (Suomessa 3,1-3,4), jopa 1 450 kilon hyötykuormalla sekä eri korivaihtoehdoilla kuten Pakettiauto N1, Kombi M1 ja Jatko-ohjaamo pakettiauto N1.

Uuden sukupolven Transit Custom antaa esimakua Fordin seuraavasta suuresta hyötyajoneuvoinnovaatiosta. Yhtiö esittelee Transit Customista jopa päästöttömään ajoon kykenevän ladattavan Plug-in Hybrid (PHEV) -hybridimallin, jonka tuotannon on tarkoitus alkaa vuonna 2019. Uusi Transit Custom PHEV käyttää edistyksellistä hybridijärjestelmää, jonka ansiosta sähköllä voi ajaa päästöttömästi jopa 50 kilometriä, minkä jälkeen voimansiirrosta huolehtii moninkertaisesti palkittu Ford EcoBoost 1.0-litrainen bensiinimoottori.