MAN - Vaihtoautot


Koverharin satama: 600 ha laajennukseen, suroa väylä sisään Itämeren ulapalta. 75 km Paldiskiin.

Jo VR-pääjohtaja Eino Saarinen sen aikoja sitten totesi: "Ei voi ymmärtää, miksei Suomen valtio sijoita Hangon satamaan: suora väylä sisään Itämeren ulapalta, lähimpänä Euroopan tärkeitä markkinoita, jääesteistä vapaa läpi talven!"

Sitä ymmärtää vielä vähemmän, kun Hangon satamaan on liitetty jättimahdollisuuksien Koverhar, junaraiteiden kantokyky on suurinta 100 tonnin luokkaa maassa, ja paljon muuta. Jopa EU antaa taloudellista tukea hangon sataman kehittämiseksi. Vain ei Suomen valtio.

Vain 53 miljoonaa euroa puuttuu Suomen valtiolta, että viimeinen sähköistys saadaan aikaan raiteille, ja rahat tulisivat moninkertaisesti valtiolle takaisin verotuloina.

Lue "Mahdollisuuksien tyhjiö" teemassa Satamat ja kv-liikenne seuraavassa Atk 9/2017 lehdestä, ilmestyy 17.11.